Wednesday 29 April 2015

Ilyen, olyan, így, úgy, szerintem, azt gondolom, mely, ...

Szavak, amelyeket én felvettem a kutatási és írási feketelistámra. Használatuk egyrészt akadémiai szinten sem igazán elfogadottak, másrészt a munkámat és a megértést is csak bonyolítják, még nehezebben érthetővé téve azt.

Ezen a feketelistán olyan szavak és kifejezések szerepelnek, amelyek használata sem nem akadémiai szintű, sem nem segíti a kutatások és írások megértését. A tudományos írásban kerülni kell a személyes vélemények kifejezését, a barátkozós hangnemet, a kétértelmű megfogalmazásokat és a tényekkel alá nem támosztott kijelentéseket.

ilyen, olyan - milyen?
így, úgy - hogy?
szerintem - kutatási eredmények, tényegk támasszanak alá kijelentéseket, ne a személyes véleményem
azt gondolom - nem én vagyok fontos, hanem a kutatás, a munka, a tények, az eredmények
mely - kötőszavak, melyek elhagyása egyszerűsíti az írást

* A kutatás elején fontos, hogy a saját céljaink is legyenek megfogalmazva a kutatással kapcsolatban, viszont ezeknek nem kell szerepelniük a végső anyagokban.

No comments:

Post a Comment